Automation of a cafe, bar, restaurant, coffee shop

Автоматизация ресторанов, кафе, баров

Автоматизация столовых на предприятих или в школах - одно из основных направлений работы нашей компании. Наличие множества программных модулей и десятков интеграций с оборудованием (системы контроля доступа, пропускные системы) позволяют с легкостью наладить систему автоматизации в столовых, где чаще всего требуется реализация более сложных схем, чем в классических кафе.

 

Что дает автоматизация столовых?

• Замена талонов на питание современными бесконтактными RFID-картами или браслетами, которые одновременно могут выступать идентификатором сотрудника при проходе на предприятие;

• Ведение учета, контроль за списанием;

• Ускорение и упрощение процесса обслуживания сотрудников;

• Детальная система отчетности, ведение статистики.

 

Основным модулем в системе автоматизации является SERVIO POS (программа, в которой ведутся все взаиморассчеты, реализация бесплатного питания, а также продажа дополнительных блюд и напитков) и модуль POS WorkDesk (служит для настройки всей информации по ассортименту меню, ценам и бесплатному питанию). 

 

Как настраивается бесплатное питание в программе для столовых SERVIO POS?

Настройка данных в системе учета → Виды питания, ассортимент доступных блюд и напитков на каждый день, цены, распределение условий питания между сотрудниками и отделами.

Импорт данных из учетной системы в POS → Все данные по сотрудникам передаваются в POS из системы учета персонала / СКУД, а абонементы на питание начисляются на идентификаторы персонала (RFID-карты, браслеты).

Использование абонементов на питание → Для этого достаточно идентифицировать сотрудника по персональной карте (или другому идентификатору) путем прикладывания к специальному считывателю. 

 

4 вида доспупных рассчетов в столовых

Система автоматизации SERVIO позволяет одновременно использовать несколько видов взаиморассчетов с сотрудниками:

  • Идентификаторы
  • Наличные
  • Банковские карты
  • Смешанные (когда часть заказа списывается с идентификатора, а остаток оплачивается наличными или банковской картой)

 

Настройка абонементов на питание

► Различные виды и ассортимент бесплатного питания: специальный комплекс (с конкретным ассортиментом блюд и напитков на день недели), сумма на лицевой счет с настройкой лимитов, специальные скидки, акции и т.д.

► Гибкая система распределения абонементов между персоналом. Например, тип питания может зависеть от деятельности / отдела сотрудника. При этом можно настроить автоматическое правило предоставления вида питания по отделу, должности (например, всем инженерам) или конкретному сотруднику.

► Автоматические правила распределения видов питание. Например, указав однократно, что «комплекс 1» предоставляется всем инженерам, при приеме на работу новых инженеров - данный комплекс питания автоматически начисляться новым сотрудникам.

 


модуль workdesk в кафе

To set up a front office

 

The SERVIO POS WorkDesk module is for customizing front office tools. Entering the assortment of menus, complexes, prices, price lists, modifiers, assigning free meals to the staff.

More

модуль Back Office в кафе

Organization of warehouse, accounting and financial accounting

 

UNF SERVIO BackOffice is an industry-specific add-on for the 1C: Pidprumstvo configuration for catering enterprises. Creating costing and technological maps, maintaining balances, writing off products are just a part of the possibilities available in the program.

More

модуль Back Office в кафе

For self-service terminals

 

The SERVIO POS Kiosk program is installed in the non-cash payment area and provides an independent replenishment of the card balance. This module allows you to completely exclude the use of cash or bank cards when making payments on the territory of the canteen, replacing them with personal cards, on which free meals for employees or students (for schools) are credited, and also, most often, they also serve as passes.

More

модуль infomonitor в кафе

Information display software

 

The SERVIO POS InfoMonitor module is installed on the information display in the aisle area for staff or students (for schools). Serves to display information about new items in the menu, prices, set meals available on that day and any other information.

More

модуль Work Time в кафе

To track staff time

 

The SERVIO POS WorkTime module provides recording of the staff's working time by using the time-attendance terminals installed in the personnel passage areas on the territory of the enterprise. Supports employee identification by personal cards, fingerprints, palm scan, Face ID and any other method supported by the terminal.

More

модуль POS OrderMonitor

To work with orders in the kitchen

 

Модуль SERVIO POS OrderMonitor installed on kitchen monitors. Designed to quickly receive new orders in the kitchen, control the cooking time, as well as their shipment.

More

Cashier software

 

The SERVIO POS program is responsible for automating sales in canteens, conducting settlements with customers. It conducts all operations for creating checks, identifying employees by personal identifier, writing off free meals, selling additional meals and drinks.

More

FAQ

According to the number of jobs. The program for the automation of cafes, bars, restaurants SERVIO POS is licensed for workplaces of wait staff (waiters, bartenders, cashiers). Accordingly, if you plan to install one POS terminal in a restaurant (cafe, bar), you need to purchase one license of the SERVIO POS program, if two terminals - two licenses, etc.

Yes, if you have a small cafe and you only need basic functionality (receiving and processing orders, printing bills and receipts, communication with kitchen terminals). In this case, our SERVIO POS Mobile application is suitable for you. It is installed on mobile devices with the Android operating system.


To implement this solution you will need:

· SERVIO POS Mobile mobile application. The number of licenses equals the number of mobile devices that you will use to work.

· Mobile devices. Technical requirements:

       o Android version not lower than 4.4 KitKat;

        o RAM not less than 2 GB;

· A program to configure SERVIO WorkDesk.

· Equipment for the database. It can be, for example, a nettop.

We recommend using a server or a dedicated PC to store the database. It will provide security and reliable data saving for your company.


However, in small enterprises where 1-2 workplaces are used, the presence of a server is not a prerequisite. Information can be stored on the working terminal. In the case of large restaurants, where a lot of workplaces are used, different software modules are connected, a server is required.

Yes. SERVIO software has a report of suspicious events. It displays all the suspicious actions performed in the program: canceling accounts, deleting positions from a check, transferring positions to another account, applying discount cards, etc.

Yes. We have a main module for organizing delivery. As well as additional tools, such as a courier application and chat bot for placing orders through the messenger.

Everything. We have the necessary API protocols for setting up a bundle with a website or mobile application. To configure, you must provide the same protocol from your online products.

Demo version

Try the functional servicing of the Servio!

We will select for you all the necessary configuration of the system, depending on the solution and needs of your business.

To do this, leave a request and our staff will contact you as soon as possible.

Submit your application