Кому потрібен програмний РРО?
Всім підприємцям (крім СПД першої групи), які до сих пір не використовують фіскальні реєстратори. Ті, хто вже використовують традиційні РРО, можуть перейти на програмний РРО. Особливо актуально тим, у кого термін експлуатації фіскального реєстратора підходить до завершення.
Переваги програмного РРО в порівнянні з класичним
Традиційний РРО це:
- Значні первинні витрати на придбання фіскального реєстратора, особливо для підприємців з невисоким оборотом;
- Регулярні витрати на обслуговування;
- Термін експлуатації фіскального реєстратора становить 7 років з моменту введення в експлуатацію. По закінченню цього періоду необхідно купувати новий пристрій.
Якщо коротко, саме для того, щоб перехід на обов’язкове проведення всіх платежів через касовий апарат був не таким болісним для ФОПів, законодавством і була запропонована альтернатива традиційним ФР – програмне РРО.
А тепер про «підводні камені»
Робота програмного РРО передбачає постійне онлайн-підключення до фіскального сервера. У разі відсутності зв’язку підприємець може продовжувати працювати в оффлайн-режимі протягом 36 годин, попередньо повідомивши про це ДПС. Насправді цього часу більш ніж достатньо для відновлення підключення.
Другий «складністю» вважається відсутність паперового документа, що підтверджує факт покупки. У мережі «гуляє» обговорення, як можна повернути товар, не маючи фіскального чека. Проблема вирішується генерацією QR або штрих-коду, за яким можна ідентифікувати покупку. Детальніше про це читайте нижче.
Як програмний РРО працює в SERVIO?
Для користувача робота з програмним РРО в SERVIO мало чим відрізняється від роботи з традиційним РРО. Ця функція вбудована в саме ПО. При проведенні розрахунків з клієнтами програма самостійно відправляє фіскальні чеки в податкову службу без додаткових дій з боку персоналу.
Крім того, всі електронні чеки зберігаються в базі даних, що запобігає їх втрату в разі відсутності мережі.
Для клієнтів використання програмного РРО, звичайно, відрізняється від звичної схеми розрахунку. Замість звичних паперових фіскальних чеків, клієнти будуть отримувати QR або штрих-коди, які будуть вести на відповідний документ в «Електронному кабінеті податкової служби».
У SERVIO є кілька варіантів видачі даних QR-кодів:
- Використання принтерів друку чеків (НЕ фіскальних). На чеку буде відображатися QR-код. Особливо актуально для підприємств, де великий потік гостей без попередньої реєстрації (кафе, кав’ярні, аквапарки, кінотеатри).
- Відправлення «чеків» по електронній пошті. Даний метод підійде для підприємств, де клієнти попередньо проходять реєстрацію, вказавши електронну пошту (готелі, салони-краси, фітнес центри).
Розглядаєм також третій варіант – відправка «електронних чеків» cмс або Viber повідомленням. Але даний метод поки на стадії розробки.

Покрокова інструкція, як впровадити програмний РРО на своєму підприємстві
Ми пройшли весь шлях від проведення операції до її реєстрації, щоб наочно показати, як це працює і які кроки необхідно виконати, щоб підприємству перейти на програмний РРО.
Основні дії відбуваються в електронному кабінеті податкової служби
КРОК 1. Створюємо (перевіряємо) об’єкт оподаткування до якого буде підключений програмний РРО.
З даного розділу необхідно взяти дані про ідентифікатор об’єкта оподаткування і адресу місцезнаходження об’єкта при запиті реєстрації прро на наступному кроці.

КРОК 2. Подаємо заявку на реєстрацію програмного РРО.
Для цього в в розділі “Ведення звітності” натискаємо кнопку створення нового запиту.

Вибираємо шаблон заявки № 1-прро (форма J / F 1316602) і натискаємо “Створити заявку”.


Заповнюємо форму, вказавши назву для майбутньої каси і її локальний номер в поля для назви та номера ПКТС. Заповнюємо всі інші поля згідно вимог до реєстрації РРО, обов’язково дотримуємося точну назву адреси та коду за КОАТУУ для вдалої реєстрації заявки.

КРОК 3. Реєстрація прро і підключення в програмі SERVIO.
Зареєструвати програмний РРО з отриманими раніше реквізитами і пакетом даних для підпису чеків (сертифікат, ключ, пароль). Даний етап також пов’язаний з налаштуванням кас в касових системах і відбувається за участю служби підтримки SERVIO.
Особливості отримання сертифікатів і ключів залежить від авторизації та за питаннями слід звертатися до відповідної організації.
Для підключення програмного РРО у Вас повинна бути встановлена версія HMS 05.012.142 і вище, оновлений POS .Обновленіе відбувається в рамках сервісного договору. Вартість підключення, подальші умови обслуговування, а також заявки на підключення направляйте в комерційний відділ: sales@servio.com.ua.
Налаштування прро в програмі SERVIO здійснює служба підтримки: help@servio.support.
Як підключити пРРО? Покрокова інструкція
Для заявки на підключення пРРО напишіть нам на help@servio.support
ПРИКЛАД:
У темі листа: Підключення пРРО (Комплекс Dolce Vita)
У тексті: Надсилаємо запит на підключення ПРРО для проекту
1) Оплачувати інтерфейс для роботи з ПРРО будемо від:
ФОП Іванов Петро Леонідович, код 1234567890
2) Кількість необхідних пРРО – 2 шт
– ресторан ФОП Іванов Петро Леонідович
– рецепція готелю ФОП Іванова Любов Вадимівна код 234567890
Контактний номер для зв’язку
+38 ___ – __ – __
Петро
У відповідь ви отримаєте рахунок та інформацію щодо подальших дій.